Logo Frederiksværk Skole

IT og Medier

IT og medier bruges aktivt i undervisningen, blandt andet er der interaktive whiteboards i alle klasselokaler. Det og øvrige IT-redskaber hjælper med at inddrage medier i undervisningen.

I vores pædagogiske læringscenter er der mulighed for både at udforske det fysiske og det virtuelle rum. Både det fysiske og det virtuelle rum bidrager til at udvikle læringscenteret som et lærested, værested og værksted.

Som fysisk rum kan læringscenteret benyttes som det udvidede klasselokale, hvor der er mulighed for at få vejledning i form af søgemuligheder, læringsressourcer, vejledningsfunktioner, mødested og videndeling.

Som virtuelt rum er læringscenteret et skolebibliotet som kan nås hvor som helst og når som helst, og det åbner op for et samspil mellem formelle og uformelle læringsmiljøer.