Logo Frederiksværk Skole

Mini SFO

Målet med vores mini-SFO er at sikre en god overgang fra børnehaven til skolen. I mini-SFO'en lærer børnene skolen og personalet at kende. De bliver fortrolige med skolens fysiske rammer og dagligdagen på skolen, samt at de lærer deres kommende klassekammerater at kende, hvilket gør det trygt at starte i børnehaveklassen.

Dagligdagen i mini-SFO’en er præget af socialt fællesskab, ture i nærområdet, 'Fri for mobberi' og leg.

Vi vil styrke børnenes lyst til læring, deres koncentration og tålmodighed. I mini-SFO arbejder vi efter de pædagogiske læreplaner med de 6 temaer, som I kender fra børnehaverne. Vi vil have et særligt fokus på de personlige og sociale kompetencer.

Vi arbejder med at børnene kan modtage kollektive beskeder, være selvhjulpne, indgå i sociale fællesskaber m.m.

Sideløbende med at børnene går i mini-SFO vil deres kommende børnehaveklasseleder komme på besøg, så de også fra starten har en relation sammen.