Logo Frederiksværk Skole

Om skolen

Velkommen til vores skole hvor fællesskab, traditioner og udvikling er vigtige begreber for os. Vi vil kort fortælle om os selv i denne introduktion til skolen.
På Frederiksværk skole har vi gennem de seneste år arbejdet med udeskole på ugentlig basis, hvor undervisningen bringes ud i vores skønne nærliggende natur samt til kulturelle institutioner i og uden for Halsnæs.

Derudover er vi en skole med stolte traditioner for musikliv, musicals, fællessamlinger for skolens elever samt skak gennem hele skoleforløbet. Vi har fokus på at hæve elevernes kompetencer generelt, og i særdeleshed skriftligheden i alle fag.

* Se vores flotte film med elever, lærere og pædagoger, der fortæller om Frederiksværk Skole *

Skolen har ca. 430 elever og er en skole i god udvikling. Vores trivselsresultater er de seneste år hævet betydeligt, hvilket vi har arbejdet fokuseret på. Med en stærk samarbejdskultur hos engagerede medarbejdere og ledere, har vi derfor fokus på, at skabe vores nye fortælling om Frederiksværk skole som det naturlige valg for områdets børn, hvor fællesskab og læring er i højsædet.

Fællesskab er vigtigt for en skole, for at sikre trivsel og sammenhængskraft. Vi har en anerkendende og ressourceorienteret tilgang til alle elever og vi har fokus på at sikre sammenhæng og helhed i elevernes skoledag, blandt andet ved at vi ser skole og SFO som en enhed. Derudover har vi fokus på fællesskaberne i klasserne som det bærende element for trivslen, herunder den viden vi får, fra de årlige trivselsmålinger. Hver klasse udarbejder handleplaner for deres klassetrivsel, ligesom den samlede skole udarbejder en trivselshandleplan.

Frederiksværk skole har stolte traditioner vi ønsker at fastholde, for at sikre fællesskab, trivsel og sammenhængskraft. Én af disse er de kvartalsvise samlinger på skolen, hvor vi mødes og ser klasser optræde, synger sammen og på denne måde sikrer fællesskabets grundlag. Vi har også musical på skolen, skakdag, temauge m.m. der hvert år kæder skolegangen sammen. Skolens band optræder som regel ved disse lejligheder.