Logo Frederiksværk Skole

Nyt skolebyggeri

Vi bygger ny Frederiksværk Skole
Byrådet i Halsnæs Kommune har besluttet, at der skal bygges en ny skole på Enghavegrunden ved siden af den eksisterende skole, der skal nedrives. Frederiksværk Skole skal kunne rumme to spor fra 0.-9. klasse med integreret SFO, klub og idrætshal.

Den nye skole skal være et sted hvor der samarbejdes og skabes fællesskaber i synergier mellem fag, aldre, fysiske rum og mellem ude- og inderum. Læringsforløb vil i høj grad finde sted i en bevægelse mellem læringsrum i huset, i nære udearealer og ved forskellige læringsmiljøer i lokalområdet.

Læs skolens visioner for byggeriet.

Har du spørgsmål vedrørende byggeriet kan du skrive en mail til nyskole@halsnaes.dk

Billedet af den nye skole er venligst udlånt af arkitektfirmaet Kjaer og Richter.

Visioner for Ny Frederiksværk Skole

Shape Created with Sketch.